Context

Teneinde de groeiende organisatie van Stichting Klasse van goede interne (vastgestelde) informatie te voorzien is een behoefte gedefinieerd om het personeelsbestand een gedegen interne kennisbank met info-artikelen te bieden waar informatie uit geput kan worden.

Klant:
Stichting Klasse
Sector:
Primair Onderwijs
Diensten:
SharePoint Online, Intranet & wiki
URL:
stichtingklasse.nl

Aanpak

De grote hoeveelheid documenten en informatie moet geïnventariseerd worden en van categorisatie worden voorzien alvorens hier een webbased structuur van kan worden gemaakt. Er wordt een inventarisatie gemaakt op basis van hoofdcategorieën en subcategorieën. Hierbij moet vooral gedacht worden aan beleidsterreinen als HR, Financiën, etc.

Op basis van deze structuur wordt een navigatiemodel ontworpen waarbij centraal staat dat de eindgebruiker straks snel en gemakkelijk de informatie moet kunnen vinden waarnaar hij/zij op zoek is. Bereikbaarheid op ieder apparaat (responsiveness) is hierbij een belangrijke eis.

Oplossing

Binnen de SharePoint omgeving die bij PLEXSYS reeds in beheer is wordt een plan ontworpen om de huidige landingspagina een bredere functie te geven, namelijk die van “dashboard”. Vanaf dit startpunt wordt ieder onderdeel van de online omgeving bereikbaar gemaakt en wordt direct de interne databank toegevoegd als onderdeel van de navigatie en vindbaarheid.

Met visueel aantrekkelijke afbeeldingen en logische navigatiepaden wordt een weg gebaand door de vele pagina’s die zijn aangemaakt en allemaal individuele informatie bevatten (vergelijkbaar met Wikipedia). Doordat deze structuur volledig dynamisch is en geïndexeerd wordt is de informatie niet alleen makkelijke aanpasbaar bij wijzigingen, maar ook erg goed zoek- en dus vindbaar.

Resultaat

The Digital Marketing Institute team then worked with Vodafone to integrate core modules and content into their e-learning system to make it easy for their global workforce to train together, wherever they were, and whenever it suited. The video-based learning content is now used by Vodafone Marketing Academy staff all over the world.

A launch was also successfully supported by with a range of creative promotions – from e-flyers to newsletters and helped generate awareness and enthusiasm for the courses through internal campaigns. Today, The Digital Marketing Institute continues to work with Vodafone to certify their workforce, and help the company realize their full digital potential.

“I found the relationship to be a really positive one. One that was constructive. It certainly felt to me that what I was saying about Vodafone’s needs and requirements in this space was being listened to,” concluded Mohsin.