Volg de status van je bestelling.
Zo weet je precies wanneer je je bestelling kunt verwachten.Â
Kan ik een tijdvak kiezen voor de bezorging van mijn product?
Plexsys levert bestellingen uitsluitend af op reguliere schooldagen tussen 08:00 en 17:00. Bezorging in het weekend, tijdens schoolvakanties of feestdagen wordt niet aangeboden omdat aflevering dan doorgaans niet mogelijk is. Eventuele vertraagde zendingen door toedoen van PostNL kunnen sporadisch bij een PostNL punt worden afgeleverd.Â
Wat gebeurt er als een bestelling niet afgeleverd kan worden?
De bezorger brengt de zending naar een PostNL-punt in de buurt. Weet je van tevoren al dat er niemand aanwezig zal zijn op de bezorgdatum? Dan kun je via PostNL.nl of via de PostNL app vaak al vóór de eerste bezorgpoging een ander moment kiezen.
Wat moet ik doen als ik een deel van mijn bestelling niet heb ontvangen?
Wacht nog even af. Waarschijnlijk wordt je bestelling in meerdere pakketjes geleverd en is er 1 vertraagd.
PostNL
In de verzendbevestiging vind je een of meerdere linkjes naar de Track & Trace van je pakketje(s). Onderaan je Track & Trace pagina op de website van PostNL zie je de status van je bestelling. Is je pakketje er na 5 dagen nog niet? Neem dan contact op met onze klantenservice.
Hoe wijzig ik het bezorgadres van een lopende bestelling?
- Heb je nog geen verzendbevestiging ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice om het adres te wijzigen.
- Als je wel al een verzendbevestiging hebt ontvangen, wijzig je de bezorging naar een PostNL-punt via ‘bezorging wijzigen’ in de Track en Trace van PostNL.
- Als je pakketje al te ver in het bezorgproces is, kan dit helaas niet meer, ook niet via de klantenservice. Er staat dan een melding op je Track en Trace pagina.
- Foutief adres? Je kan de bewoners van het foutieve adres vragen of je het pakketje daar kan ophalen, of ze vragen om je pakketje te weigeren. Je bestelling gaat dan terug naar Plexsys.
Op mijn PostNL Track & Trace staat dat mijn pakket bezorgd is, maar ik heb niks ontvangen. Wat nu?
Wat vervelend dat je je bestelling nog niet ontvangen hebt. Je kunt zelf een paar dingen doen:
- Wacht nog even af of de bezorger langskomt. Soms scant de bezorger meerdere pakketten in een keer en belt hij later vandaag bij je aan.
- Controleer of in je Track & Trace staat waar je pakket bezorgd is. Als je niet thuis bent, bezorgt de PostNL bezorger bij de buren of bij een PostNL-punt.
- Vraag aan je buren of je pakket daar bezorgd is.
Heb je dit allemaal geprobeerd en heb je nog steeds geen pakket ontvangen? Neem dan zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice. Doe dit binnen 14 dagen na je oorspronkelijke bezorgdag. We zoeken graag samen naar een oplossing.
Kan ik een bestelling ophalen bij Plexsys?
In beperkte gevallen is het mogelijk om bestellingen op te halen bij Plexsys. Neem hiervoor altijd vooraf contact met ons op.Â
Hoe werkt bezorging op de waddeneilanden?
We kunnen niet zelf bezorgen op de Waddeneilanden, dus we werken samen met eilandvervoerders. Bezorging gaat daarom net anders dan wat standaard op onze website staat.
Bezorgdag kiezen
Tijdens het plaatsen van je bestelling kies je een bezorgdag. Dit is de dag waarop we je bestelling overdragen aan de eilandvervoerder. Die vervoerder neemt vervolgens binnen 2 werkdagen contact met je op om een bezorgafspraak te maken.