Telefonie Adenium

Van 8 telefonie-aanbieders naar 1. Met een enorme kwaliteitsverbetering én kostenbesparing voor de klant.

Projectbeschrijving

Adenium beschikte na een fusie over een verspreid telefonielandschap met diverse leveranciers, veel variatie in gebruikte hardware en systemen en veel verstoringen doordat er geen centrale oplossing aanwezig was. 

Technieken en producten

Aanpak

Na een gedegen intake met de klant is een ontwerp gemaakt voor een standaardbelsituatie voor alle 32 basisscholen en het servicebureau. Hierbij is een DECT-meting uitgevoerd op alle locaties om inpandige beldekking te garanderen. 

Na een pilot-periode op één van de locaties is na goedkeuring door de organisatie op alle locaties de gehele telefonie-installatie vervangen. Hierbij zijn DECT-zenders geplaatst, systeemtelefoons en is tevens een volledig belplan per locatie ingericht waarbij alle scenario’s zijn afgevangen. Zo is er rekening gehouden met schoolvakanties, part-time krachten en bijvoorbeeld samenwerkingen met BSO’s.

De 3CX app

Ook in het onderwijs is flexibel kunnen werken een belangrijke factor geworden. Wat is er dan handiger dat je óók thuis of onderweg bereikbaar bent via het reguliere nummer van de school. Met de 3CX app zijn ambulante medewerkers en thuiswerkers gewoon bereikbaar voor de collega’s en mensen van buiten de organisatie. Er kan worden doorverbonden, deelgenomen worden aan een wachtrij en meer. Allemaal zonder dat een vast toestel vereist is. 

Ook mobiele telefonie is verzorgd waarbij Plexsys niet alleen de abonnementen, maar ook de toestellen heeft geleverd, voorzien van organisatie-branding. 

Related projects